پاورپوینت فصل 5: کِلاین: نظریه روابط شیء (کتاب نظریه های شخصیت گریگوری جی.فیست) فایل شامل 13 اسلاید (قابل ویرایش) مناسب دانشجویان رشته های مشاوره و روانشناسی.
- (فرمت فایل PPTX)
- (قابل ویرایش)
- (طراحی فوق العاده شیک)
- (مناسب دانشجویان رشته های مشاوره و روانشناسی)
- اگر به دونبال فایلی مشابه با این محصول هستید با پیشنهادات ما همراه باشید:
- جهت پشتیبانی محصول در تلگرام {کلیک} کنید.
- مقدمه
کلین نظریه ی روابط شی. کلاین بر اهمیت ۴ تا ۶ ماه بعد از تولد تاکید نمود.
رابطه ی کودک با پستان نمادین است و به عنوان نمونه ی نخستین برای روابط بعدی خدمت می کند.
نظریه ی روابط شی پیامد نظریه ی غریزه ی فروید است و تفاوت بین آن ها:
نظریه ی روابط شی بر سایق های زندگی کمتر تاکید دارد و برای الگوهای با ثبات روابط میان فردی اهمیت بیشتری قائل است.
به عنوان مخالفت با نظریه ی پدر منشانه ی فروید که بر قدرت و کنترل پدر تاکید میکند، بر صمیمیت و محبت مادر تاکید میکند.
تماس و روابط انسان و نه لذت جنسی را انگیزه اصلی رفتار انسان می دانند.
کار نظریه پردازان روابط شیء
کرنبرگ: ترکیب نظریه ی سابق روانشناسی خود (ایگو) و روابط شیء
کوهات: تشکیل خود (self)
بالبی: مراحل اضطراب جدایی
کلاین: مادر نظریه ی روابط شیء
فروید: پدر ان
استفاده از «شی» از واژگان فرویدی و گمانه زنی در این باره که چگونه روابط اولیه ی واقعی یا خیالی کودک با مادر یا پستان، الگویی برای تمام روابط میان فردی بعدی میشود.
بخش مهمی از هر رابطه ای بازنمایی های روانی اشیای مهم اولیه مانند پستان مادر یا آلت پدر است که درون فکنی شده و بعدا به همسر فرد فرافکنی میشود.
– تصاویر درونی بازنمایی های دقیقی از فرد دیگر نیستند، بلکه پسمانده های تجربیات پیشین هر فرد هستند.
زندگی روانی کودک: خیال ها اشياء
– کودکان زندگی را با لوح سفید آغاز نمیکنند بلکه آن را با آمادگی فطری برای کاهش اضطراب حاصل از تعارض بین نیروهای غریزه ی مرگ و زندگی آغاز میکنند که این امر وجود موهبت نوع پیدایشی را اقتضاء می کند.
یکی از فرض های کلاین کودک هنگام تولد از زندگی خیالی فعال بر خوردار است این خیال ها بازنمایی های روانی غرایز ناهشیار نهاد هستند که نباید با خیال بافی هشیار بزگسالان قاطی کرد.
کودکان از تصورات ناهشیار خوب و بد برخوردارند، نه اینکه بتوانند افکار را به صورت گفتار در آورند.
با رشد کودک خیال های تازه تر هم نمایان میشوند که این خیال ها توسط واقعیت و آمادگی های فطری شکل می گیرند.
مثل عقده ی ادیپ و چون این خیال ها ناهشیار هستند میتوانند متضاد باشند.
کودکان از اوایل طفولیت به صورت خیالی و واقعی با اشیای بیرونی ارتباط برقرار میکنند که اولین روابط شیء با پستان مادر است.
کودکان در حالت خیال فعال، این اشیای بیرونی را درون فکنی میکنند که این اشیای درون فکنی شده چیزی بیش از افکار درونی درباره ی اشیای بیرونی است، آنها خیال های درونی ساختن شیء به صورت عینی و مادی هستند.
پاورپوینت فصل 5: کِلاین: نظریه روابط شیء (کتاب نظریه های شخصیت گریگوری جی.فیست)

- فایل شامل 13 اسلاید می باشد.
- اسلاید های پاورپوینت دارای تصاویر می باشد.
- فایل دارای فهرست مطالب موضوع می باشد.
- بعد از دانلود پاورپوینت را از حالت ZIP استخراج کنید.
- پاورپوینت فصل 5: کِلاین: نظریه روابط شیء (کتاب نظریه های شخصیت گریگوری جی.فیست)