پاورپوینت مشکلات زبان آموزان فارسی زبان در یادگیری افعال عبارتی (Phrasal Verbs)< فایل قابل edit، (طراحی مرتب)< با 12 اسلاید مناسب کنفرانس کلاسی رشته زبان.
پیشنهادات مرتبط<
- پاورپوینت فرآیندهای تشکیل واژه در انگلیسی: ترکیب و آمیختن
- پاورپوینت نسبیّت زبانی و ادراک زبان انگلیسی
- فهرست
- مشکلات زبان آموزان فارسی زبان در یادگیری افعال عبارتی (Phrasal Verbs)
- عدم وجود معادل دقیق در زبان فارسی
- ابهام درش معنای افعال عبارتی
- حفظ کردن به جای درک کردن
- تفاوت ساختاری با زبان مادری
- کمبود تمرین های هدفمند
- تأثیر آموزش سنتی و ترجمه محور
- اضطراب زبانی و ترس از اشتباه
- راهکارها برای غلبه بر مشکلات
- نتیجه گیری

- مشکلات زبان آموزان فارسی زبان در یادگیری افعال عبارتی Phrasal Verbs
یادگیری افعال عبارتی (Phrasal Verbs) یکی از چالش های اصلی برای زبان آموزان فارسی زبان است.
افعال عبارتی ترکیبی از یک فعل و یک یا چند حرف اضافه preposition (ی) یا قید (adverb) هستند که معنای آنها معمولاً با معنای فعل اصلی تفاوت دارد.
برای مثال، فعل “give” به تنهایی به معنای «دادن» است، اما “give up” به معنای «تسلیم شدن» یا «رها کردن» است.
- 1. عدم وجود معادل دقیق در زبان فارسی
در ادامه، به مهم ترین مشکلاتی که فارسی زبانان در یادگیری این دسته از افعال دارند می پردازیم:
یکی از مهم ترین موانع یادگیری افعال عبارتی، نبودن معادل دقیق و مستقیم آنها در زبان فارسی است.
بسیاری از افعال عبارتی دارای معانی اصطلاحی (idiomatic) هستند و نمی توان آنها را به صورت واژه به واژه ترجمه کرد.
برای مثال:
“Break down” در جمله ی “My car broke down” به معنای «خراب شدن» است، اما ترجمه ی کلمه به کلمه آن معنای درستی منتقل نمی کند.
این تفاوت ساختاری باعث سردرگمی زبان آموز می شود و درک معنا را دشوار می کند.

- ابهام در معنای افعال عبارتی
بسیاری از افعال عبارتی دارای چندین معنی هستند که بسته به جمله یا بافت (context) تغییر می کند.
این مسئله باعث می شود زبان آموزان در تشخیص معنای درست دچار مشکل شوند. برای مثال:
“Take off” می تواند به معنای «بلند شدن هواپیما»، «درآوردن لباس» یا حتی «موفقیت سریع» باشد.
این ابهام برای زبان آموزان مبتدی و حتی متوسط می تواند مانعی جدی باشد.
- حفظ کردن به جای درک کردن
به دلیل پیچیدگی ساختاری افعال عبارتی، بسیاری از زبان آموزان به جای درک کاربرد و معنی این افعال، آنها را حفظ می کنند.
این روش اغلب ناپایدار و غیر کاربردی است و باعث می شود یادگیری بلند مدت اتفاق نیفتد.
در صورتی که تمرکز بر یادگیری در متن و با مثال های واقعی باشد، درک معنای افعال عبارتی بسیار آسان تر خواهد بود.
- پشتیبانی محصول در تلگرام {کلیک}
پاورپوینت مشکلات زبان آموزان فارسی زبان در یادگیری افعال عبارتی (Phrasal Verbs)
