پاورپوینت کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم فصل اول: درس دوم پیام همبرگری< فایل شامل 25 اسلاید (قابل ویرایش),(اسلایدها دارای تصاویر) مناسب دانش آموزان پایه دهم
این فایل مناسب ارائه درسی دانش آموزان پایه دهم می باشد. (اسلایدهای فایل دارای تصاویر از کتاب هستند.), (فایل بسیار شیک و مرتب طراحی شده), (فایل قابل ادیت هستش). فرمت فایل PPTX
- برای مشاهده محصولات بیشتر
اینجا کلیککنید.
- جهت پشتیبانی محصول در تلگرام {کلیک} کنید.
- فایل شامل 25 اسلاید می باشد.
- اسلاید های پاورپوینت دارای تصاویر می باشد.
- فایل دارای فهرست مطالب موضوع می باشد.
- بعد از دانلود پاورپوینت را از حالت ZIP استخراج کنید.
- پاورپوینت کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم فصل اول: درس دوم پیام همبرگری
و اما درس همبرگریِ جدید برای دانش آموزان عصر رسانه!
- فرض کن در بشقاب تو…
فیلم «در بشقاب تو» را ببینید و به پرسش های زیر پاسخ دهید..
- هرچه درباره تصویر به یاد می آورید بیان کنید! نور، صوت، صحنه ها و زوایای دوربین چطور کنار هم قرار گرفته اند؟
- چه چیزهایی در این فیلم، احساسات شما را برانگیخت یا شما را به تعجب و تفکر واداشت؟
- افراد را توصیف کنید! چه شکلی هستند؟ چه کار می کنند؟ چه پوشیده اند؟
- با توجه به تفاوت برنامه های غذایی ملت های مختلف، چه پیام هایی از تنوع سبک زندگی دریافت می کنید؟
در گام نخست دست به کار بشوید و در طول 2 دقیقه، داستان این پیام بازرگانی را در 2 خط بنویسید و در کلاس بخوانید..
حتما داستان خود را ابتدا روی کاغذ بنویسید و بعد بخوانید.
در این بین هر کس مطمئنا نکات و نقاطی که برایش مهم تر بوده است را مورد تاکید قرار می دهد.
دقت کنیم که در این اسلاید مشغول تمرین تحلیل نخستین لایه از هر اثر رسانه ای یعنی «متن» هستیم.
- حالا به این سوالات پاسخ دهید..
نام این نما از منظر اندازه نما چیست؟
چرا در ابتدای اثر از این اندازه نما استفاده می شود؟
در این 4 اسلاید به دنبال باز کردن مفهوم «زیر متن» هستیم.
اندازه نما در اینجا «باز» است: Long Shot
به این نما، «نمای معرف» نیز می گویند. وظیفه این نما که در نخستین تصاویر پخش شده از یک اثر گنجانده می شود، معرفی عناصر صحنه و نسبت اشخاص و اشیا با یکدیگر است.
در نمای تصویر شده، با یک موقعیت شهری مواجهیم که گویی محله ای سنتی یا فقیرنشین است.
نامنظم بودن و کثیف بودن دیوارها ما را در این فهم یاری می کنند.
در واقع ر اینجا داستان محبوبیت پپسی در تمامی محله ها حتی محله های قدیمی و فقیرنشین به رخ کشیده شده است.